lördag 17 januari 2009

Solens återkomst

Vilken dag som helst når solens strålar in genom köksfönstret. Ganska exakt två månader per år skymmer Storlidenberget strålarna från att nå ner till oss på Tallheden. Känslan i kroppen när solen återvänder är himmelsk. Man upptäcker då hur beroende vi är av ljuset. Solen har då även börjat värma en liten aning. Sitter man i lä så känns det...

För mig känns vändningen från mörkt till ljust alltid lika starkt. Inte nog med att den sker visuellt, den sker även känslomässigt. Allt som tynger en, går emot en, oväntande utmaningar och konflikter man ställs inför, känns alltid mycket enklare att hantera när ljuset har återvänt. Inte undra på att jag älskar sommaren så mycket, för då är det ju ljust dygnet runt... :-)

Nästa helg kommer familjemedlem nr. 6 hit! Helgen därpå nr. 5. Ser verkligen fram emot det! Förhoppningsvis har då även garderoberna kommit från Ikea. Kan tänka mig att det blir lite pyssel innan man skruvat ihop dem.

I går kväll åkte vi med ponnyerna till ridhuset för lite träning. Ska strax ge mig ut på en tur med Farmarpojken i vagnen innan det bär iväg till kyrkan. Det blåser dock en hel del i kylan ute, så jag funderar på hur jag ska klä mig...

Ha det bäst och va rädda om varann...!

2 kommentarer:

  1. nu vet du vad jag sagt när du läser detta TA DET LUGNT! då ska du se att din kropp börjar lyda dej ;-)

    SvaraRadera
  2. Hej där!! Har du blivit sämre?? Förhoppningsvis har du bara mkt att göra.. Saknar dina inlägg. Kram Fia

    SvaraRadera